Bambu-mekon vääntämistä väistellessäni tein itselle topin Coloradosta. Ohje oli jonkunvuoden Novitasta ja tarkoitettu Samokselle. Pienillä muutoksilla sain tuosta... no... jos ei nyt niin kivaa niin ainakin pidettävän.

682164.jpg

Sen verran muokkasin ohjetta, että loin kaarrokkeeseen etu-ja takakappaleiden väliin vain 15 s, jotka sitten joka toisella kerroksella kaventelin pois. Onhan tuo lanka aika...hmm, kirjavaa, mutta eiköhän tuota pidettyä tule. Puuvillalanka ei edelleenkään sovi mun käsialalle. Coloradoa on vielä toinen paketti (300 g) tuota samaa väriä, 2 pkt vihertävää ja 1 pkt sinikirjavaa. Jospa niistä lapsille jotain kehittäis.

Mulla on muuten "uus" kamera (no, Huutiksesta ostin). Kyllä kuvissa eron huomaa ja loppuu se s-tanan ärsyttävä, ainainen pattereiden vaihto. Maisteri Elämänlanka esitteli blogissaan kriteereitä neulojalle puolison valintaan. Selvitys oli varsin kattava, mutta tahtoisin lisätä vielä neulojan puolison valokuvaustaidon ja -halukkuuden. Onhan juuri kuvaaminen yksi bloggauksen tärkeimpiä ulottuvuuksia ja vaatii puolisolta ensinnäkin runsaasti taiteellista silmää, ja mikä tärkeintä, paljon kärsivällisyyttä. Sitä ei mun Miäheltä löydy. Vaikka kyllä se muuten ihan hyvä mies on. 

Mun Kiri valmistui tuossa juuri. Löysin jemmasta valkoista Marks&Kattensin Toscanaa, jota olin ostanut Tahitin kaveriksi. Onhan se aika paljon paksumpaa kuin Duet, mutta ainakin vielä vaikuttaa ihan kohtalaiselta tuo tekele. 50 g meni muutamaan reunakerrokseen niin että heilahti, joten jouduin päättelemään huivin Tahitilla. Eipähän tarvi tehdä yhden vaivaisen kerän takia lankatilausta eikä jättää poloa ufoutumaan. Tarvii aamulla laittaa Kiri pingottumaan, palailen asiaan luultavasti huomenna kuvien kera.

Ootko muuten huomannut, että NovitaKlubin sivuilla on jo syksyn mallit kilpailuosiossa? Olen niitä nähnyt kovin kehuttavan, vaan mun on kyllä pakko myöntää, että nehän on ihan kauheita. Eihän siellä oo taaskaan mitään. Pitäis varmaan lopettaa koko tilaus jos aina vaan noin onnettomia malleja on.

Mullapa alkaa lomalomaloma! Maanantaista alkaen luvassa kuulemma sateita. Sellasta, niin sitä pitää...