Teija blogissaan listasi lempibiisejään jo viime kuun puolella. Mulla on ollut pitkään mielessä laitella ylös semmoisia kappaleita, mihin liittyy muistoja, niin hyviä kuin huonojakin.

Musiikki on aina ollut mulle tosi tärkeää, olen soittanut pianoa viisivuotiaasta, ja haitariakin muutaman vuoden ajan. Nykyään ei tule niinkään kuunneltua muuta kuin lastenlauluja, mitä nyt autossa radiota. Soittaminenkin on jäänyt aika vähiin (niskasta kiinni *hiiop*). Yleensä kaikkiin elämänvaiheisiin ja -tapahtumiin liittyy joitain biisejä, joista ko.aika pompsahtaa välittömästi mieleen niitä kuullessa. Nämä ei siis välttämättä ole kaikki mun lemppareita, liittyvät vaan elämään. Ei näitä ihan "aikojen alusta" muista, mutta jostain 14-15 vuotiaasta lähtien... 

Guns ´n´ Roses: Welcome to the jungle

Mahtavia kesäbileitä kavereiden kanssa milloin missäkin ulkoilmassa, mukana ehkä vähän (?) juomaa ja ihana vaaleanpunainen patterimankka, jonka sai laittaa täysille ja se vouvvasi aika lailla, mutta biisi oli ihan ykkönen. Tuolloin ei siis ollut olemassa cd-soittimia eikä salmiakkikossuakaan oltu vielä keksitty(vähänks oon vanha...) Siihen aikaan kuunneltiin myös ainakin Skid Rowta, Metallicaa ja Yötä. Vitsit, että oli hianoo...

Whitesnake: Sailing ships

Muutettiin vieraaseen kaupunkiin kun olin ysille menossa, ne rakkaat kaverit jäi piiitkän matkan päähän. Uusia löytyi aika pian, mutta sitä ennen ehti olla hiukka ikävää.

Pandora: Sands of time

Opiskeluaikana olin Vaajakoskella työharjoittelussa. Kämpiltä oli aika matka harjoittelupaikkaan ja kuuntelin usein tätä korvalapuilla pyöräillessä. Eihän tätä kylläkään enää missään kuule, mutta elävästi muistuu mieleen se kevät.

Ozzy Osbourne: Paranoid

Tähän liittyy taasen ikäviä muistoja. Entinen avomies huudatti tätä kerrostalossa aina ryyppäämästä tultuaan aamuyöllä ja auta armias jos käskit laittaa hiljemmalle... Huh. 

Yö: Rakkaus on lumivalkoinen

Tyttöjen odotusaika. Muistan kuin eilisen päivän kun istuin neuvolassa, tämä tuli radiosta ja mä pyyhin silmäkulmia. Mun mielestä kaikkien aikojen parhaiden biisien joukossa. Lauloin muuten tämän viime lauantaina karaokessa. Ei olis ehkä kannattanut.

Petri Munck: Levoton prinssi

Ei kuulu mun lemppareihin, mutta tätä soitettiin jatkuvasti radiossa loppukesästä -03. Mehän ajeltiin silloin joka päivä Helsinkiin ja tämä soi vähän väliä. Elävät muistot tuo mieleen niistä mielentiloista ja jumalattomasta kuumuudesta.

Elgar: Land of hope and glory

Meidän häämarssi 12.6.04. Ei muuta kommentoitavaa.

Yö: Pettävällä jäällä

Tämä soi paljon radiossa Janskua odottaessani. Laitoin Miehen synnytyssalista Cittariin hakemaan kyseistä levyä =) Hieno ja koskettava kappale.

Ultra Bra: Hauki

"Hei hoi hauki, tervetuloa Tukholmaan. Kansallisilla kalapäivillä sinut parhaana palkitaan..." Kelle mitäkin jää synnytyksistä mieleen, mulle jäi Janskun punkeemisesta tämä laulu :) Älyttömän hyvät fiilikset oli, onneksi pääsin edes yrittämään alatiesynnytystä. Tosin seitsemän tunnin yrityksen jälkeen mentiin taas leikkaussaliin, mutta eihän se haittaa kun näinkin hyvä biisi jäi vaan mieleen ;)

Näiden jälkeen on meidän poppivehkeissä pyörineet lähinnä lastenlaulut...