Kai se ny on pakko kun kert viimein on jotain uutta näytettävää. Vaikkakin vähän vaatimattomampaa. Esittelijänä lapseni Milli Mollinen, joka aina onnistuu kuvissa olemaan niin perin viisaan näköinen. 

722532.jpg

                                  Malli:

                 Kesä-Novita -06, malli 62; tytön toppi, 110 cm (toi lärä on siis vanhempaa tuotantoa)

                                 Lanka:

               Gjestal Bomull Sport, hintsusti alle 100 g

                                Puikot:

                     nro 3:n pyörö, helmassa nro 2,5 koukku

                              Muuta:

                  Ei mulla oo mitään sanottavaa. Ei niin mitään.

Millillä sen sijaan oli. Olin suunnitellut tätä pikkuneiti Sipulille vaan Milli sen nappasi suoraan koukulta ja ilmoitti ettei ota sitä ikinä pois. Sipuli tyytyi kohtaloonsa, on ne kummia kun joka asiasta muuten tappelee mutta vaatejutut menee aina jotenkin niin ihmeen luontevasti. Lupasin tehdä toisen tummanpunaisesta Tennesseestä, arvaa kuin paljon huvittaa... Mua kyllä huvita paljon muukaan. Että sikäli. Ai niin se mulla oli vielä tosta että tein ohjeesta poiketen kiinteitä silmukoita vielä kaula-aukon ja kädenteiden ympäri ja muutaman ylimääräisen kerroksen helmaan. Silti tuo on hyvinkin mallia mini vaikka tyttö on kokoa 104. Jotenkin kornia muuten vääntää tollasta helletoppia ipanalle kun eilen aamupäivällä oli niin kalsa että jouduin jo haalareita kaivamaan lapsille. Kai se kesäkin vielä tulee (varsinkin kun mun lomat on lusittu).

Mopo lähti käsistä. Kesken on pitsihihapusero Marks&Kattensin Lin:istä (boooooooring), Feather and fan-huivi Topp mohairista (kun se ei vaan etene) ja Jaywalkerit just koolatusta langasta (aivan liian ohutta, hermot menee). Niin ja se toppi pitäis aloittaa. Niin ja sitten tekis mieli kans jotain kivoi pitsisukkii ja sellasii...

Tuli se uusi Novitakin. Pah. No, tytöille ajattelin että vois sen Kuura-liivin värkätä ja mummolle pitsihuivin Teddysta. Ostin tänään (tai siis eilen) uusimman Kauneimmat käsityöt- lehden ja siellä olis kyllä vaikka mitä. Hassua et mä aina haukun Novitaa ja Kauneimmissa käsitöissä on niiin kivoja ohjeita ja mistähän mä sitten kuitenkin ohjeet otan... Niin.

Mulla on Onkelma. Mä olen kuolannut toisten blogeissa noita IK:n malleja. Mulla ei ole luottokorttia eikä kielitaitoa niin paljon että uskaltaisin tilata eikä tohon meitin K-kauppaan (vaikka kuinka supermarket onkin) oo vieläkään ilmaantunut mitään hienoja ulkomaankielisiä lehtiä. Niin sitä mä vaan että sattuisikohan jollain olemaan joutavana noita lehtiä? Tai sitten jotain vinkkiä mistä saattais löytyä (pääkaupunkiseudulla) jos päätän jonain päivänä lähteä merta edemmäs kalaan?

Mitäs sanot muuten jos julistaisin blogini ruuanlaitto-, leivonta-, puutarha- ja lapsivapaaksi vyöhykkeeksi? Mielipiteitä? Kiits.