"Äiti mitä me syödään tänään? Syödäänkö me lankasoppaa?"

Tänään oli päivälepoaikaan valittavana kolme eri vaihtoehtoa: siivous, tenttiin lukeminen tai koolaus. Eiku lankojen kimppuun =) Olipas ihan älytosikivaa hommaa, I`m hooked! Tässäpä tulosta:

603752.jpg

Tämä oli ensimmäinen aikaansaannos, kuvan otin siksi kun tästä näkyy tuo langan alkuperäinen väri. Lankajemmassa on pyörinyt vuositolkulla kokonainen kerä (oisko 150 g) yökkökeltaista Nallea. Tuon oikean puolen olen siis värjännyt, värinä Orange. Loistava valinta muuten, keltainen väri keltaiselle langalle... Muuttuihan se väri tosin hieman.

603755.jpg

Nyt on toinenkin puoli valmis, värinä Tropical punch. Ihana.

Tähän nämä yksityiskohtaiset kuvat loppuivatkin, olin niin tohkeissani etten kesken koolailun malttanut lähteä hakemaan kameraan uusia pattereita. Tässä koko sato:

603766.jpg

Ainut mikä tässä harmittaa on se, että kuvaan ei millään saa noita mielettömän ihania värejä. Vasemmanpuolinen vyyhti on omaasukua valkoista seiskaveikkaa, väreinä lemon-lime ja pink lemonade. Vyyhdin keskiosan jätin valkoiseksi.

Keskimmäinen on alkujaan mintunvihreää Woolia. Ensin aioin värjätä puolet siitä Orangella eli keltaisella (fiksu kun olen), dipattuani vyyhdin väriin otin äkkiä pois ja vaihdoin väriksi Lemon-limen. Siitä tuo myrkynvihreä väri. Toinen puoli on Grapea, joka on ihan oikeasti violetti, ei vaan kuvassa näytä siltä. Nyt kun tuota on enempi katsellut se alkaa näyttää ihan siedettävältä. Ehkä joskus jostain esiin pompsahtaa neulemalli, joka suorastaan huutaa langakseen myrkynvihreä-violettia ;)

709900.jpg

Tällaista yritin tuosta, ei riitä lanka edes Janskun sukkiin :(

Vasemmanpuoleinen on se ensiksi esitelty Nalle. Vitsit että toi oli kivaa. Jos olisin malttanut perehtyä aiheeseen ennen kun aloin hommiin olisi mulle selvinnyt että tekokuituja ei voi koolata. Harmi, mulla olis ollut useampi kerä ällöpastelleja tekokuitulankoja jotka olisin mieluusti värjännyt.

603800.jpg

Toi vyyhtihomma on mulle ihan outo juttu, veikkaan kyllä että luvassa on jonkin verran itkua ja hammasten kiristystä ennenkuin nuo ihanaiset langat on kerällä. Mun hienot solmimukset nimittäin irtoili ja nyt vyyhdit on ihan sotkussa. Eiköhän tuo ole sen arvoista.